Možná to znáte. Klient na telefonu, projekt v plamenech, panika, zmar a jediný, kdo může situaci zachránit, je vývojář.

Tedy oprava – klient na telefonu, projekt v plamenech, panika, zmar a jediný, kdo může situaci zachránit, jste vy. A ať už z nepozornosti, naivity či pohodlnosti, občas asi každému z nás “ujede” odpověď, která je všechno, jen ne to, co by váš kolega, natož klient, chtěl slyšet. A takových situací je více: Meetingy, statusy, odhady… Při každé příležitosti se prostě najde někdo, kdo bezelstně prohlásí:

  1. Omylem jsem smazal produkci.
  2. Už jsme to spravili, ale není to ještě nasazený.
  3. Je to opravený, jen to nejde zbuildit.
  4. Má to fungovat i na produkci?
  5. Je to jako Uber pro psy.
  6. Funguje to, ale nevím proč.
  7. Takhle jsme to dělali vždycky.
  8. Tohle zrovna psal Michal a musím říct, že nevim.
  9. Hele nevim, z backendu to chodí dobře.
  10. To nejsou bugy, jen málo vyspecifikovaný fíčury.

V rámci přípravy na každoroční firemní večírek jsme si s kolegy na konci minulého roku tyhle hlášky (a hodně dalších) sepsali a pro pobavení z nich vytvořili “Developer as a service” – online službu, která simuluje odpovědi vývojáře na libovolný problém, který potřebujete vyřešit. Doporučujeme jako odreagování nebo wallpaper. Na našem vánočním večírku to fungovalo. 🙂

„Možná to bude fungovat i na Windowsech“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *