
Ackee pořádá interní hackathony od roku 2015, takže letošní ročník byl jubilejní. Jedná se o uzavřenou událost pro lidi z Ackee a jejich blízké, kdy se na část víkendu sejdou nejen vývojáři a společně něco tvoří. Může to být cokoliv kreativního, může to být k práci, může to být něco pro osobní využití, může to být jen za účelem něco si vyzkoušet.
Stejně jako vloni jsme se sešli v hojném počtu cca 20 lidí (cca ⅓ firmy!), opět přišli někteří bývalí kolegové, ale tentokrát jsem se rozhodli pro několik změn. Poprvé na interním hackathonu jsme zavedli výherní cenu podle definovaných pravidel, odbornou porotu, jmenovali oficiálního mentora, který byl po celou dobu k dispozici, a jasně určili deadline pro oficiální odevzdání zakončené týmovou prezentací. Hlavním tématem bylo AI v jakékoliv podobě.
Ochutnávku toho, co jsme za těch cca 24 hodin vytvořili, jsem vám shrnul ve zbytku blogu. 👇
Ackee GPT
Hacker: Vladislav Komkov
Cílem Ackee GPT bylo vytvořit chat rozhraní s entitou umělé inteligence, která bude reprezentovat Ackee Spirit. Protože právě implicitně nastavená konverzace s Chat GPT může být nejen nudná, ale i ukecaná. Zároveň by jí chyběly zásadní znalosti Ackee prostředí.
Tým prošel průzkumem možností a frameworků, vyzkoušel si vibe coding v praxi a natrénoval jeden z Chat GPT modelů. Výsledkem byla mobilní aplikace s chatovacím rozhraním, kde si uživatelé mohli pokecat s Ackee Spiritem.
Ackeetron
Hackeři: David Bilík & Alisher Baibatchinov
Tým tvořil AI pomocníka při reviewování merge requestů na GitLabu. Jako každý správný nápad i tento začínal s “už to existuje, ale je to drahý jak čert – vytvoříme vlastní!”. V merge requestu na GitLabu může uživatel požádat Ackeetrona o code review. Review se skládá ze shrnutí změn merge requestu lidskými slovy a následně samotného code review v podobě poznámek ke změnám upozorňující na chyby a nedostatky.
AI bylo využito pro tvorbu ikony, brainstorming názvu, diskusi návrhu řešení, realizaci řešení aka vibe coding backendové části. Použitý model prošel fine-tuningem a učením na řadě merge requestů a je postaven na gpt-4o-mini.
ASS 2.0 powered by AI
Hackeři: Soňa Daneshjoová, Regina Yusupova, Rostislav Babáček, Alexander Grigorov & Pavel Švagr
Nejpočetnější (až skoro nelegálně!) tým letošního hackeethonu se rozhodl začít pracovat na vzkříšení Ackee open source projektu ASS (Ackee Screenshoter System). Aplikace nebo spíše knihovna ve verzi 1 funguje primárně jako pomocník při testování mobilních aplikací, kdy pomocí gest je možné zaznamenávat průběh a stav aplikace při vývoji a usnadňuje bug reporty. Verze 2 se zaměřuje na zpracování více informací a jejich interpretaci pomocí AI. ASS tak dokáže např. bug reporty obohatit pomocí diagramu, jak docházelo k volání jednotlivých komponent.
Výsledkem je webová aplikace, která na pozadí využívá ChatGPT API a mobilní SDK. Dál AI značně přispělo k samotné tvorbě webové aplikace skrz vibe coding a platformy Loveable. V závěrečných prezentacích tým překvapil namluvenou prezentací člena týmu s hlasem syntetizovaným v ElevenLabs a rozpohybovaným obličejem z HeyGen.
Ackee Deskovka
Hacker: Mariya Vorona
Co takhle nějaká firemní deskovka? Třeba nová vymyšlená pomocí AI, anebo nějaká existující? Research fáze ukázala, že vsadíme na jistotu a tým zkusil vytvořit známou hru Dobble s obrázky z Ackee prostředí ve stejné stylu tak, aby je nemusel všechny po jednom kreslit designer.
Jednou z překážek, kterou tým překonával, bylo i samotné generování platných karet Dobble. Ty totiž mají jasně stanovená pravidla, která praví, že vždy dvě z 55 karet musí mít společný právě jeden symbol. A symbolů je 57.
Jídlovice ve walletu
Hackeři: Marek Elznic, Jan Mísař & Ondřej John
Cílem bylo dostat Jídlovickou občanku do wallet-like systému tak, aby se dal využít nativní přístup ke kartám, který např. využívá GPS souřadnice a je schopen vám kartu nabídnout v blízkosti restaurace. Tento velmi rychlý projekt skončil vítězstvím po několika minutách, kdy tým zjistil, že na Androidu to lze samo od sebe a na IOS již existuje aplikace Pass4Wallet.
iMessage Payme
Hackeři: Marek Elznic & Ondřej John
Tým Jídlovice ve walletu nebyl se svým původním cílem spokojen a tak si vytyčili nový. Zaměřili se tak na zjednodušení problému placení, resp. sdílení platebních informací, které se pak dají jednoduše využít adresátem tak, aby splatil svůj dluh.
IOS aplikace, která je sama rozšířením pro iMessage, vás při prvním použití nechá vyplnit vaše platební údaje pro platbu na bankovní účet nebo na účet Revolut. V iMessage pak můžete jednoduše poslat dlužníkům zprávu s platebním instrukcemi.
Payme vznikla pomocí techniky vibe coding a již od hackathonu je dostupná ve storu: pay me!
Runner Dashboard
Hacker: Jakub Olejník
Runner Dashboard má za cíl zobrazovat aktuální stav jobů na GitLabu. Webová aplikace je ale pouhou zástěrkou pro skutečný smysl projektu. Tím totiž je ukázat na to, že iOS vývojář dokáže psát v Kotlinu nejen mobilní aplikace pro iOS, ale i webové aplikace v Reactu a serverový kód na backendu.
Tým hojn ě využíval metodiky vývoje vibe coding a technologii WebAssembly (WASM).
A4EAI
Hacker: Jiří Šmolík
Cílem nesoutěžního projektu A4EAI bylo rozšíření backendové částí špičkové eventové aplikace App4Event o smysluplné použití umělé inteligence. Zdrojem festivalů a událostí jsou totiž velmi různorodé struktury s různými názvy a typy dat a úkolem importu dat je tyto zdroje namapovat na jednotnou výslednou strukturu.
Kromě supervizovaného vibe codingu je AI použito pro namapování schémat dle předem připravených promptů a popisů. K tomu slouží model gpt-4o-mini.
Závěrem
Hackathon se nám podařilo opět posunout dál díky zavedení pravidel, poroty a cen. Možnosti přespání v kancelářích z pátku na sobotu opět využil nejeden účastník a catering byl tradičně famózní. Každý zúčastněný obdržel památeční CRT s historickým Ackee logem:
Oficiálním výhercem se stal tým ASS 2.0 powered by AI, který porotu uchvátil zřejmě nejen velikostí týmu, ale i množstvím odvedené práce. Dominik Veselý, aktivně nezúčastněný člen hackathonu, člen odborné poroty a bývalý CTO Ackee po finálních prezentacích neskrýval své nadšení a rozhodl o drobné odměně v podobě poukazu na oběd v místní restauraci pro všechny prezentující týmy.
Těším se aplikací získaných znalostí v dalších měsících a určitě si nenechám ujít další ročník. ✌️
